Υπηρεσίες
Το «Κέντρο Ειδικών Θεραπειών • Βάλια Μαϊδώνη» προσφέρει ακόμα την δυνατότητα τηλεθεραπειών (συνεδριών εξ’ αποστάσεως), όπου κρίνεται εφικτό ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε ατόμου. Ειδικότερα, προσφέρονται οι παρακάτω υπηρεσίες:
Το «Κέντρο Ειδικών Θεραπειών • Βάλια Μαϊδώνη» προσφέρει ακόμα την δυνατότητα τηλεθεραπειών (συνεδριών εξ’ αποστάσεως), όπου κρίνεται εφικτό ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε ατόμου. Ειδικότερα, προσφέρονται οι παρακάτω υπηρεσίες:
Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που έχει ως γνωστικό αντικείμενο τη μελέτη, έρευνα και εφαρμογή επιστημονικών γνώσεων γύρω από την Ανθρώπινη Επικοινωνία – Φωνή, Ομιλία, Λόγο (προφορικό, γραπτό), μη λεκτική επικοινωνία – και τις διαταραχές αυτής, καθώς και τις διαταραχές των καταποτικών κινήσεων του στοματοφάρυγγα.
Σκοπός της λογοθεραπείας είναι η πρόληψη, η πρόγνωση, η διάγνωση, η θεραπεία/ αποκατάσταση, η επιστημονική μελέτη των διαταραχών του λόγου, της ομιλίας, της φωνής, της σίτισης και της επικοινωνίας και η ενημέρωση του ευρύ κοινού, επαγγελματιών εκπαίδευσης και υγείας σχετικά με την επιστήμη της Λογοθεραπείας.
Εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που βοηθά το παιδί να αναπτύξει δεξιότητες απαραίτητες ώστε να είναι λειτουργικό και ανεξάρτητο σε δραστηριότητες της ζωής του, στο σπίτι, στο σχολικό πλαίσιο και να διευθετεί οργανωμένα τον ελεύθερο και δομημένο χρόνο του. Ο εργοθεραπευτής προσεγγίζει το παιδί μέσα από το παιχνίδι, αφού ο εξοπλισμός της εργοθεραπείας αφορά πολλά παιχνίδια και δραστηριότητες όπως κούνιες, τοίχο αναρρίχησης, τραμπολίνο, πατίνια, μπάλες, ζωγραφική κλπ.
Η ειδική διαπαιδαγώγηση ή αλλιώς ειδική αγωγή είναι η επιστήμη που ασχολείται με την εκπαίδευση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ο ειδικός παιδαγωγός καταρτίζει ένα εξατομικευμένο παιδαγωγικό πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες, τις ικανότητες και τον προσωπικό ρυθμό μάθησης του παιδιού, με στόχο να ξεπεράσει τις δυσκολίες του, να ανακαλύψει τα δυνατά του σημεία και να ενταχθεί ομαλά στο σχολικό περιβάλλον.
Στόχος του μαθησιακού προγράμματος είναι να βοηθήσει τους μαθητές που παρουσιάζουν χαμηλή επίδοση στο σχολείο να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους, να ανακαλύψουν τα δυνατά τους σημεία, να καλύψουν τυχόν μαθησιακά κενά, να εξελίξουν την αυτοπεποίθησή τους και να ενταχθούν ομαλότερα στο σχολικό περιβάλλον.
Η Ψυχοθεραπεία ή ψυχολογική υποστήριξη είναι η διαδικασία κατά την οποία ο ψυχολόγος–ψυχοθεραπευτής σχετίζεται και αλληλεπιδρά με ένα παιδί/ έφηβο που αναζητά βοήθεια για τις δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζει, με στόχο να του προσφέρει περισσότερες οπτικές και εναλλακτικές που θα μπορέσουν να τον βοηθήσουν να ανταπεξέλθει στα προβλήματα που αντιμετωπίζει.